در اوایل قرن 21 بیش از هر زمان دیگر بازاریابی شرکتی سهم بسزایی در تکامل و پیشرفت جوامع تجاری داشته است شرکتهای بزرگ بین المللی با ارائه حجم زیادی از محصولات خدمات، وعده ها سبکهای زندگی و برندها باعث رضایت ،فریفتنی کسالت و حتی آزار جوامع میگردند در حالی که برخی برندها همچون برند کوکاکولا توجه بیش از 89٪ جمعیت جهان را به خود جلب کرده و به عنوان محبوبترین برندها شناخته می.شود واحدهای بازاریابی این شرکتها باعث ایجاد رغبت به کالاها و خدماتی میشوند که جزء نیازهای اولیه و اساسی مردم نیستند و در نتیجه پتانسیلی را بوجود میآورند که باعث افزایش تولید مصرف بیشتر، پول بیشتر و در نهایت ثروتی بالاتر از حد متوسط میباشد یکی از عوامل مهم این توسعه و پیشرفت برندسازی محصول است که بازاریابان را قادر میسازد بطور همزمان پیچیدگی پیشنهاداتشان را کاهش یا افزایش داده و در عین حال به نتایج بی سابقه ای دست پیدا کنند. همراه با موفقیتهای زیاد ،اجتماعی، عملا پیامهای بازاریابی تاثیر غیر قابل اجتنابی از جنبه مخالف هم دارد، زیرا شهروندان شرکتها را به دلیل استثمار ،طبیعت نیروی کار و ضعفهای انسانی مقصر میدانند. گزارشهای اخیر در مورد استفاده بیش از اندازه و سوءاستفاده از منابع طبیعی و انسانی، ناشی از مصرف بیش از اندازه در بخشهای کوچکتر جهان الهام بخش صدای اجتماعی بر علیه برندها و شرکتها شده بود این باعث شد بعضی آرزو کنند تا بتوانند از بازارهای فراگیر جهانی فرار کنند. در نتیجه دانشکده های کسب و کار و بازاریابی در سراسر جهان برنامه های آموزشی و ابتکار عمل دانشجویان را برای تبلیغ و تمرکز بر اهمیت پایداری ،اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی گسترش دادند